4030211403 |
L'atenció domiciliària: ampliem conceptes i compartim eines i recursos |
2021-2022 |
Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
13/9/2021 - 8/6/2022 (30 hores) de 12:00h a 14:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental III
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 13/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest assessorament complementa el seminari de coordinació dels professionals d'atenció educativa domiciliària.
El disseny i programació dels diferents mòduls ha tingut en compte el marc teòric de referència del procés d'aprenentatge per a l'atenció de tots els alumnes en el marc d'un sistema inclusiu i concretament dels alumnes amb malalties perllongades.
|
| |
Objectius |
S’han previst per la seva programació l’assoliment dels següents objectius:
- Afavorir la inclusió dels nostres alumnes als centres educatius de referència.
- Tenir cura de l’acollida, la tutoria, i la educació emocional, així com del procés d'adaptació al centre educatiu.
- Fer efectiva la màxima col·laboració entre els diferents professionals que intervenen en el procés d'aprenentatge de l'alumne. (Escola, Aula hospitalària, Salut mental,…)
- Establir una estreta relació i col·laboració amb les famílies.
- Col·laborar en el procés d'assoliment i avaluació de les competències dels diferents àmbits.
- Assolir coneixement dels fonaments del desenvolupament cognitiu i lingüístic des d'una visió integral de l'infant, prioritzant els aspectes ètics, emocionals i socials.
- Organització de l’espai a casa per afavorir l'atenció personalitzada.
- Sistema de mesures i suports (Pla de treball, PI) de nivells diferenciats en aspectes d'aprenentatge i del vincle amb l’alumne.
- Us prioritari de metodologies que afavoreixen la personalització de l'atenció educativa.
- Disseny d'activitats d’aprenentatge que afavoreixin la personalització de l'atenció educativa.
- Inclusió digital com a accés a la informació i com a eina de comunicació i contacte amb el seu grup aula.
|
| |
Continguts |
-La pràctica de l'Atenció Educativa Domiciliària
-Conductes suïcides a l’adolescència
-Formació CREDAV
- Avaluació del PI - Decret d’avaluació
- L’alumne/a oncològic a l’AED
- La mort i el dol a l'AED
- El retorn al centre en alumnes d’AED
- Mesures Universals. DUA
- Itineraris post-obligatoris
|
| |
Formador/a |
Josep Perea Paez
|
| |
Avaluació |
Qüestionari de satisfacció.
Participació en les propostes de treball
|
| |
Requisits de certificació |
80% d'assistència a l'activitat.
Valoració positiva de la participació a les activitats.
En cas de sessions virtuals síncrones és necessari:
- Identificar-se amb correu xtec corporatiu personal.
- Connectar-se amb càmera activa i micròfon que el formador pot demanar que s’activi.
|
| |
Persones destinatàries |
Professionals que realitzen Atenció Educativa domiciliària
|
| |
E-mail |
crp-rubi@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
13/09/2021 |
1200 |
1400 |
Sessió 2 |
dimecres |
24/11/2021 |
1200 |
1400 |
Sessió 3 |
dimecres |
01/12/2021 |
1200 |
1400 |
Sessió 4 |
dijous |
13/01/2022 |
1200 |
1400 |
Sessió 5 |
dilluns |
17/01/2022 |
1200 |
1400 |
Sessió 6 |
dimecres |
26/01/2022 |
1200 |
1400 |
Sessió 7 |
divendres |
18/02/2022 |
1200 |
1400 |
Sessió 8 |
dimecres |
09/03/2022 |
1200 |
1400 |
Sessió 9 |
dimarts |
15/03/2022 |
1200 |
1400 |
Sessió 10 |
dimecres |
08/06/2022 |
1200 |
1400 |
|
| |